marți, 13 septembrie 2016

Despre minimalism.Tips&tricks

Pana acum cateva luni , poate maxim un an, iubeam sa vizionez pe youtube clipuri cu makeup collection. Cu cat erau mai multe cosmetice adunate, cu atat mai bine. Visam sa am intr-o zi si eu o camera plina cu ambalaje stralucitoare, farduri peste farduri, rujuri de toate nuantele si mai ales, un dulap Ikea cu 10 sertare, ca toate marile youtuberite de pe dincolo.
Am descoperit in timp insa, ca mult inseamna aglomeratie si dezordine.
Daca nu folosesti produsele pentru a machia alte persoane, nu cred ca ai nevoie de foarte multe.
Sunt pasionata de makeup si am o colectie maricica fata de cat as avea de fapt nevoie, insa incerc sa termin cat mai mult din produse, le dau prietenelor, mamei mele si din cand in cand fac o curatenie generala la ele, mai arunc ce nu arata ok, ce e vechi.
Acum imi place sa urmaresc clipuri cu project pan-uri (am si eu unul in curs) si cum sa iti minimalizezi colectia.
Irina de la The Rawscientist are o colectie mica, compacta si suficienta pentru o persoana ! Ea este una din romancele pe care le urmaresc cu drag si de la care simt ca am ce invata.

De curand, am inceput sa aplic conceptul asta si la garderoba mea. Am facut de cateva ori curatenie prin ea, si recunosc ca de multe nu ma pot desparti inca din motive sentimentale, desi nu le port. Dar in schimb incerc sa nu cumpar altele.In liceu am avut o perioada in care mergeam mult pe la second hand-uri si luam o gramada de haine , doar pentru ca erau ieftine, sau pentru ca erau de firma...toate au ajuns la altcineva intr-un final.


Am cateva ponturi pentru voi, daca vreti sa aveti o garderoba mai aerisita si care sa va multumeasca:

- faceti o curatenie in dulap la schimbarea sezonului , dar si in timpul noului sezon.
- impartiti hainele in 4 sectiuni:

  •  haine de donat - care se afla in stare buna si nu le mai purtati-. Le puteti dona la o casa de copii sau la prietene, familie.
  • haine de aruncat - care au rupturi/pete si nu se pot dona
  • hiane  pe care le iubiti si vreti sa le pastrati cu siguranta
  • haine care va plac, dar nu sunteti sigure ca le veti purta. Pe acestea le puneti intr-o cutie separat si daca in 3 luni nu ati avut nevoie de nici un articol din acea cutie, inseamna ca nu va plac atat de mult si deci, puteti sa le donati.
- nu mergeti la cumparaturi cand sunteti suparate/plictisite. Cumparaturile pe baza emotionala nu sunt intotdeauna cele mai reusite.
- nu va lasati pacalite de promotiile gen 2+1 gratis. Impartiti pretul la 3 si intrebati-va daca ati plati atat pentru un singur articol.
- lasati-va timp de gandire macar cateva ore inainte de a cumpara un articol de care nu sunteti sigura ca aveti nevoie. Daca si a doua zi va mai ganditi la el, atunci go for it.
- creeati-va tinute in minte. Daca aveti la ce asorta acea fusta este in regula, dar daca nu, asta inseamna ca trebuie sa va luati si un tricou si niste sandale care sa se potriveasca si de aici rezulta mai multi bani cheltuiti.
- calculati cam cate purtari are un articol si impartiti pretul sau la nr.de purtari.Merita?
- nu cumparati ceva ce nu va place/nu va avantajeaza doar pentru ca este la moda in acel sezon.
- nu cumparati doar pentru ca este la reducere si 20 lei nu se simte. In timp 20 lei se transforma in 200 si tot asa....
- cumparati ceva care va place foarte mult, o piesa pe care o sa o purtati mult si cu drag .
- investiti in piesele basic. Tricorurile albe si negre merg purtate in orice sezon, la blugi, fusta, sub un cardigan,etc. O pereche de blugi negrii si o pereche de blugi albastrii sunt un must din punctul meu de vedere. Pentru toamna , va recomand un cardigan lungi si o pereche de botine de calitate.
- daca stiti ca nu iesiti din magazine fara a cumpara ceva, incercati sa evitati zonele comerciale, macar la inceput.
- probati inainte. Magazinele online sunt foarte la indemana si practice, insa nu poti sa iti dai seama exact cum arata produsul pe tine , iar returnatul este enervant , asa ca il evitam. In plus, te si relaxezi la cumparaturi.Eu am cumparat de pe internet, o pereche de sandale care in realitate nu arata la fel de bine ca pe site si o camasa care este putin cam prea lunga pentru mine. Acum am ramas cu ele.
- vindeti ! pe internet sunt o multime de site-uri si grupuri pe facebook.Sau daca aveti un blog, faceti blog sale.E un pic mai complicat cu coletele, cu posta, dar macar eliberati spatiu in dulap si faceti niste banuti.
- cand vreti sa cumparati ceva si va abtineti , puneti deoparte suma aceea de bani. Intr-o luna veti fi surprinsi cati bani se vor strange ! Mai bine ii investiti intr-o excursie.Amintirile raman mereu cu tine, hainele nu.
- incercati sa faceti o Capsule Wardrobe ( adica sa va alegeti un anumit nr.de articole de imbracaminte pe care sa le purtati timp de cateva luni, facand diverse tinute cu ele ).Gasiti o multime de clipuri pe youtube despre acest concept.

Recunosc ca si eu mai am de lucrat la garderoba mea, dar fiecare pas conteaza.
Sper ca v-a fost utila postarea si daca doriti sa mai fac astfel de postari , lasati-mi un comment.
Pupici:*:



2 comentarii:

  1. Doar ce mi-am amintit că trebuie să mă pun pe curățenie în șifonier.
    Niște sfaturi utile și de pus în practică! Te pup 💋

    http://konico34.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere

 
Madlenn92 Blogger Template by Ipietoon Blogger Template